Mesto sa pripojilo sa k charte bezpečnosti premávky
Mesto Bratislava sa pripojilo k signatárom Európskej charty bezpečnosti cestnej premávky, ktorej cieľom je do roku 2010 pomocou rôznych opatrení znížiť úmrtnosť na cestách o polovicu.
Ako ďalej informovala Mária Račková z oddelenia komunikácie a marketingu bratislavského magistrátu, hlavné mesto Slovenska sa bude snažiť obmedziť nehodovosť najmä znížením používania áut v dennej premávke o sedem percent oproti súčasnosti.
"Podľa nedávno schváleného plánu investičných aktivít hlavného mesta, Bratislava investuje len z vlastného rozpočtu 15 miliónov eur na nákup nových autobusov, električiek a trolejbusov," uviedla Račková a dodala, že pomôcť by mali aj informačné kampane a marketing zameraný na zvyšovanie občianskeho povedomia na podporu používania verejnej dopravy.
Európsku chartu za Bratislavu v utorok podpísal primátor Andrej Ďurkovský. "Pri podpise Európskej charty bezpečnosti cestnej premávky sme sa zaviazali pokračovať v tomto trende predovšetkým zlepšovaním bezpečnosti infraštruktúry ako je signalizácia, dopravné značenie a prídavné osvetlenie na dôležitých peších priechodoch," povedal po podpise charty Ďurkovský. "Verejnú dopravu chceme zatraktívniť našim obyvateľom najmä modernizáciou vozového parku MHD," tvrdí.
Napriek tomu, že v posledných piatich rokoch stúpol počet motorových vozidiel registrovaných v Bratislave z 206-tisíc na takmer 240-tisíc, čo predstavuje jedno motorové vozidlo na dvoch obyvateľov, počet cestných dopravných nehôd klesol z 11 500 na 10 680. Počet usmrtených osôb klesol takmer o polovicu z 32 v roku 2001 na 17 v roku 2005.
Európska charta bezpečnosti cestnej premávky je iniciatívou Európskej komisie, generálneho riaditeľstva pre energiu a dopravu. Vznikla v Dubline v januári 2004 s cieľom zachrániť do roku 2010 ročne 25-tisíc životov na európskych cestách. Podľa štatistických údajov Európskej komisie ročne v Európe zahynie v dôsledku dopravných nehôd až 45-tisíc ľudí. Smrť pri dopravnej nehode je dokonca najčastejším dôvodom úmrtia u Európanov mladších ako 45 rokov.
(sita)