ROZHOVOR V Petržalke ešte v lete pribudne ďalšia zóna celomestského parkovacieho systému PAAS
Zdroj: (in)
Značenie PAAS na Mamateyovej v PetržalkeVo februári 2024 sa uskutočnilo online verejné prerokovanie, so značením parkovacích miest PAAS v zónach Háje 2 a Háje 3chcelo mesto začať v období apríl-jún, spustenie predpokladalo v 4. kvartáli - október-december 2024. Projekt sa tak omeškal o takmer rok. Dnes sa už stáva realitou.
Aktuálne sa zóna Háje 2 a 3 už značí, mesiac pred spustením regulácie by mala byť možnosť registrácie do systému a obyvatelia zrejme ocenia aj dočasné klientske miesto PAAS. Kedy začne registrácia? Aj na to sme sa pýtali hovorcu magistrátu Petra Bublu.
Kedy mesto plánuje ukončenie značenia a čo bude nasledovať? Koľko cca potrvá registrácia rezidentov a kedy mesto odhaduje spustenie zóny?
Rezidenti sú už o spustení zóny v uvedenej lokalite informovaní, začínajú sa registrácie rezidentov, mesto zároveň aktuálne značí danú zónu, spustenie je predpokladané v letných mesiacoch.
Hoci mesto obyvateľov informovalo o značení zóny včas, niektoré autá museli presunúť na neďaleké parkovacie miesta, čo práce zdržovalo.
Aké pripomienky mesto po verejnom prerokovaní akceptovalo? Teda, čo sa oproti pôvodnému návrhu z februára 2024 upravuje?
Pripomienok k projektu sme v rámci celého procesu mali viacero a mesto sa snažilo akceptovať čo najviac z nich. Nakoľko je však projekt staršieho prípravného dáta a bolo vytvorených niekoľko verzií projektu pre jeho zložitosť a následne úpravy z viacerých strán (Krajského dopravného inšpektorátu, MČ Petržalka, odborné oddelenia magistrátu) je ťažko teraz vypichnúť niektoré z nich. Obyvatelia sa však spravidla pýtajú, prečo projektujeme CIK CAK čiary, nerozumejú ich významu z dopravného hľadiska a opodstatneniu v parkovaní na sídliskách. Usilujeme sa ich informovať, že aj tieto miesta sú potrebné pre obslužnosť prevádzok, ktoré sa v mieste nachádzajú a projektujeme ich len v minimálnom množstve.
Hoci mesto obyvateľov informovalo o značení zóny včas, niektoré autá museli presunúť na neďaleké parkovacie miesta, čo práce zdržovalo.
Najviac výhrad obyvateľov bolo proti zrušeniu pozdĺžnych parkovacích miest pred bytovými domami na Furdekovej 4 až 14. Šlo podľa nich zhruba o 70 miest. Ako na pripomienku zareagoval magistrát?
Tejto problematike sme sa venovali spolu s obyvateľmi Furdekovej ulice, parkovacie miesta sa zlegalizovali, resp. pribudli všade tam, kde to technické podmienky a normy povoľujú. K uvedeným pozdĺžnym parkovacím miestam je potrebné uviesť, že tieto nezostali zachované, a to najmä z dôvodu, že nespĺňali príslušné technické podmienky. Navyše ide o chodník, ktorý má primárne slúžiť pre peších a v takom počte, v akom tam vozidlá parkovali, často obmedzovali a ohrozovali chodcov. Taktiež je nutné spomenúť, že pri zriadení daných miest v minulosti sa absolútne nehľadelo na prípadný príjazd záchranných zložiek. Ako alternatíva týchto parkovacích miest sa riešil separátny projekt organizácie dopravy Furdekovej ulice, kde bola navrhnutá nová komplexná úprava organizácie dopravy, ktorá zahŕňa vyznačenie nových parkovacích kapacít, vyznačenie cyklopruhov ako alternatívnu dopravu a tiež zlepšené rozhľadové pomery pri vjazdoch a výjazdoch. Na príjazdovej ceste (spevnenej ploche) pred domom na Šustekovej 9-15 bude parkovanie v rámci PAAS? Pred rokom som mala informáciu, že sa preverujú majetkové záležitosti.
Vyznačená zóna PAAS Háje.
Toto parkovanie je zaradené ako vnútroblok, je súčasťou PAAS a je určené iba pre rezidentov.
Bude vyriešené aj parkovanie na 4-prúdovej Furdekovej?
Parkovanie na Furdekovej ulici je navrhnuté všade tam, kde to technické podmienky a normy povoľujú, oproti pôvodnému stavu tam legálne pribudli desiatky parkovacích miest navyše.
Zareguluje sa aj parkovanie pri Dostihovej dráhe a tiež priamo v starohájskom lesíku pred jazdeckou školou?
Aktuálne sa s tým nepočíta, avšak do budúcna (ak by sa vyriešili majetkoprávne vzťahy) by parkovanie v danej lokalite teoreticky mohlo byť zaradené do zóny PAAS.
(in)