ROZHOVOR Martin Winkler: Najdôležitejšia je vždy spokojnosť zákazníka

23.10.2022
Páčil sa vám článok?

Podnikateľ Martin Winkler, spoluzakladateľ taxi aplikácie HOPIN, stojí za niekoľkými úspešnými projektami. Pre Bratislavu je tým najznámejším aplikácia HOPIN TAXI, ktorá pred 9 rokmi úplne zmenila spôsob objednávania taxíkov.

Zdroj: Martin Winkler

Odvtedy sa služby aplikácie rozšírili a dnes cez ňu, okrem objednania spoľahlivého taxíka, môžete zaplatiť za parkovanie, registrovať PAAS kartu, pozrieť si grafikony a navigáciu k MHD či objednať kuriéra. V pláne sú však aj ďalšie inovácie a užitočné služby.

HOPIN aplikáciu môžeme označiť za veľmi úspešný projekt, ktorý vznikol pred takmer dekádou. Čo bolo pre vás na celom projekte najťažšie?

Za najnáročnejší môžem určite označiť samotný vznik. Začínali sme s malým tímom ľudí v Bratislave, ktorá je pre nás dodnes kľúčová. HOPIN je od základu slovenská firma . V čase, keď sme taxi aplikáciu spúšťali, neexistoval iný spôsob objednania taxíka, ako zavolať si ho telefonátom. Boli sme úplne prví, kto podobný typ služby poskytoval a zahraničná konkurencia svoju aplikáciu spustila až o rok a pol neskôr. Bolo teda náročné naučiť zákazníkov na nový spôsob, dôverovať mu a presvedčiť ich, že taxík objednaný cez aplikáciu naozaj príde. Zároveň sme budovali vzťahy a spolupráce s našimi vodičmi a učili ich, ako s aplikáciou pracovať. Zákazníci i taxikári však po prvých skúsenostiach zistili, že takýto spôsob je rýchlejší, jednoduchší a prehľadný.

Aplikácia HOPIN TAXI je v Bratislave veľmi obľúbená. Ako sa vám podarilo vybudovať takú popularitu?

Spôsob objednávania taxíkov a celý taxi biznis si očividne žiadal zmenu. Do HOPINu som vstúpil ako skúsený manažér a podnikateľ a do projektu som vložil strategické premýšľanie. S taxi aplikáciou sme poskytli výhody, ktoré odrážali dlhoročné požiadavky zákazníkov. Zrazu cestujúci vedeli, kde sa ich taxík nachádza, pretože ho vidia na mape v aplikácii, môžu komunikovať priamo s vodičom, poznajú cenu za jazdu a najmä, môžu svoju skúsenosť ohodnotiť. Dať nám spätnú väzbu, povedať nám, čo sa im páčilo alebo nepáčilo a my sa vždy každej situácii individuálne venujeme s našim prvotriednym zákazníckym centrom. Nebojím sa povedať, že sme tým do taxi biznisu priniesli kvalitu a transparentnosť. Okrem toho je aplikácia prehľadná, rýchla, intuitívna, neustále ju inovujeme, pravidelne vyvíjame nové služby, reagujeme na potreby používateľov i zákazníkov a reflektujeme na rozvoj mesta. Preto si najnovšie v HOPIN aplikácii pozriete i polohu MHD a viete si zakúpiť parkovací lístok.

Zdroj: Martin Winkler

Môžeme teda povedať, že sa HOPIN mení na komplexnú dopravnú aplikáciu a ponúka aj ďalšie dopravné služby?

Presne tak. Taxíky sú stále tou hlavnou službou, ale s pridaním kuriérskych služieb a napojením sa na mesto Bratislava a Dopravný podnik mesta Bratislava sme sa v podstate zmenili na multifunkčnú dopravnú aplikáciu. Vďaka tejto spolupráci si môžete pozrieť grafikony bratislavskej MHD, aktuálnu polohu vozidiel MHD, navigovať sa na najbližšiu zastávku. A najnovšie si v rámci všetkých zón Bratislavského parkovacieho asistenta môžete zakúpiť parkovací lístok alebo si aplikáciu synchronizovať s ktoroukoľvek z PAAS kariet. Prepojenie na verejné služby, inštitúcie a dopravu však cez HOPIN funguje aj v iných slovenských mestách. Určite v tom chceme pokračovať. Pomáhať mestám pristupovať k doprave efektívnejšie, spriechodňovať premávku, reagovať na rôzne zmeny a situácie na cestách.

Aké novinky pre používateľov aplikácie HOPIN a prípadných záujemcov o ďalšie služby chystáte?

Predovšetkým pôjde o ešte lepšiu a pohodlnejšiu dopravu v meste. Ľudí trápi situácia s parkovaním, chodníkmi, zdieľanými službami a určite je potrebná ešte väčšia dostupnosť a prepojiteľnosť verejnej dopravy. Sme v pravidelnom kontakte so samosprávou, dopravnými inštitúciami a inovačným tímom. Chceme priniesť nové alternatívne služby, ešte viac komfortu do cestovania a naše funkcionality prepojiť s ďalšími druhmi dopravy. Či už v rámci sféry verejnej alebo súkromnej. Už čoskoro možno pôjde o ďalší spôsob predaja cestovných lístkov, združenia rôznych možností dopravy a viac výhod pre cestujúcich. Najdôležitejšia je pre nás vždy spokojnosť zákazníkov a používateľov. Počúvame ich názor a aj vďaka tomu posúvame naše projekty dopredu.

Zdroj: Martin Winkler

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

PR - sponzorovaný obsah

Páčil sa vám článok?