Umenie na reklamnej ploche

19.10.2006
Páčil sa vám článok?

Chodci v bratislavských uliciach si od júla mohli v záplave reklamných plôch všimnúť netradičné vizuálne posolstvá. Ide o druhé pokračovanie akcie Billboart Gallery Europe, ktorá sa snaží umiestniť umenie do verejného priestoru.

Projekt sa koná až do septembra paralelne v jedenástich európskych mestách, spolupracujú na ňom zahraniční kurátori a k jeho cieľom patrí najmä zaujať náhodného diváka. Okúsiť výhody billboardu ako alternatívneho priestoru výtvarného umenia môžete napríklad pod Mostom SNP. Belgicko-juhoslovansko-rakúska umelecká skupina Nebudu Group tu skúma prerastanie ľudskej prirodzenosti obchodnými značkami. Aj práce ďalších autorov uprednostnila medzinárodná komisia práve kvôli aktuálnosti posolstva a v rôznej miere prítomnej irónii. Nájdeme medzi nimi reakcie na množiace sa teroristické útoky, dôsledky globalizácie, rodové problémy či palestínsko-izraelský konflikt.

Páčil sa vám článok?