Neseď doma a zdieľaj svoje mesto, pozýva Bratislava Brand Festival

22.4.2014
0
Neseď doma a zdieľaj svoje mesto, pozýva bratislava brand festival - bratislava_zdielaj Neseď doma a zdieľaj svoje mesto, pozýva bratislava brand festival - bratislava_zdielaj
Páčil sa vám článok?

Posledný aprílový víkend sa už tradične otvoria pre verejnosť brány nášho mesta. Symbolicky, ale aj doslovne. V rámci podujatia Bratislava pre všetkých si už nielen Bratislavčania, ale aj mnohí návštevníci zvykli využiť príležitosť nazrieť do inak len ťažko prístupných zákutí, alebo možnosť bezplatne navštíviť expozície mestských kultúrnych inštitúcií.

Bratislavská organizácia cestovného ruchu (Bratislava Tourist Board) sa rozhodla po prvýkrát zorganizovať netradičné podujatie – Bratislava Brand Festival, ktorým chce upriamiť pozornosť a vyvolať živú diskusiu medzi obyvateľmi o najvýznamnejších symboloch a značkách, ktoré robia Bratislavu Bratislavou. Ako organizácia zodpovedná za koordináciu a propagáciu mesta ako turistickej destinácie sa snaží definovať najvýznamnejšie atribúty a jedinečnosti, ktoré by mali atraktívnou formou prilákať návštevníkov. Vytvoriť nezameniteľnú značku destinácie, ktorú po určitom čase dokážu dobre rozpoznať aj v zahraničí, je jedna z najťažších úloh. Pre krajinu, určitý región, ako aj pre mesto.

Podľa jedného z najväčších svetových odborníkov na tvorbu značky krajiny Simona Anholta, miesta sa posudzujú podľa toho, čo robia a vytvárajú, a nie podľa toho, čo o sebe hovoria. Pokiaľ sa v turistickom sprievodcovi cudzinec dočítal, že typickým pečivom prešporskej kuchyne je bratislavský rožok, ktorý však nemal kde ochutnať, potom sa tento jedinečný produkt nikdy nestane značkou symbolizujúcou Bratislavu. Tak to bolo ešte donedávna.

Podobne ako víno. Kým budeme v reštauráciách ponúkať zahraničné vína, nemôžme očakávať, že v zahraničí si stotožnia Bratislavu a Slovensko s krajinou produkujúcou vína svetovej kvality, vyhrávajúce najprestížnejšie súťaže. Tým sa sami ochudobňujeme o dôležitý segment cestovného ruchu, ktorý je spojený s čoraz väčšou záľubou – cestovať za regionálnou kuchyňou a vinárskou tematikou.

Na prilákanie väčšieho počtu turistov nestačí len propagácia destinácie na „fiktívne“ atraktivity a jedinečnosti bez toho, aby reálne existovali, boli na trhu dostupné, spoločnosťou vnímané a bol po nich dopyt. Tá istá alebo veľmi podobná vec, črta, hodnota sa môže, ale aj nemusí stať značkou (brandom). Nezávisí to od nej samotnej. Musí byť v spoločnosti „žitou“, komunikačne vhodne živenou a dlhodobo vedome rozpracovávanou.

Stará tržnica bude počas festivalu značiek od piatku 25. do nedele 27. apríla 2014 plná vôní, chutí, zážitkov, symbolov, poznania, krásnych dizajnových vecí, ktoré symbolizujú Bratislavu a dávajú jej jedinečnú, nezameniteľnú príchuť. Každý ju môže prísť ochutnať – zmyslami i srdcom. Ochutnať, zdieľať s druhými a diskutovať. Veď mesto tvoria predovšetkým ľudia.

(btb)


Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2014 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

Páčil sa vám článok?