• Ružinov
  • 18.01.2019 10:16

Doporučená zásielka? Ľudia sa sťažujú, že poštár niekedy ani nezazvoní. Vedia však o jednej dôležitej veci?

0 0
Zdroj: bal

Obyvatelia viacerých mestských častí sa sťažujú, že i keď na svoju zásielku čakajú doma, v poštovej schránke si nájdu len žlté tlačivo na prevzatie zásielky na pošte bez predošlého pokusu poštára im ju vôbec doručiť! Na pošte sme sa však dozvedeli, v ktorom prípade vám žltý lístok vhodia automaticky. Budete prekvapení.

Pani Jana minulý týždeň na facebookovu stránku Ružinovské echo napísala: ,,Neviem, či sem píšem správne, ale...bývam v Ružovej doline a kvôli môjmu zdravotnému stavu pracujem z domu. Včera 11.1. mi manžel zo schránky priniesol ten žltý papierik na doporučený list. Čiže to znamená, že osoba, ktorá roznášala včera poštu, sa ani neunúvala zazvoniť a rovno vhodila oznámenie do schránky. A ja s pokročilou rakovinou teraz budem trepať kvôli tomu na Tomášikovu, stáť tam v rade, pričom mi už po piatich minútach státia býva zle, mám síce preukaz ZŤP, ale neviem, či ma na základe neho pustia dopredu, na to asi nemám právo. Som riadne naštvaná. Kvôli jednej osobe, ktorá bola lenivá dať prst na zvonček, stratím teraz dve hodiny."

Zdroj: Immofinanz

​Táto správa nenechala chladných mnohých ľudí, ktorí si príspevok prečítali. Všelijako sa snažili pani Janke pomôcť problém vyriešiť.

 ,,Odchytiť si poštára a povedať mu, že ste stále doma. Ja som na materskej a na začiatku som tiež mávala lístočky. Jediné, čo je nedoručované, sú zásielky väčších rozmerov, ale to býva aj na lístočku zaškrtnuté, " radila pani Lucia.

Avšak rovnako sa viacerí z nich pridávali do diskusie a potvrdili, že majú s poštármi podobnú skúsenosť. 

,,U nás tiež v Ružinove je to bežná prax. Poštár nezvoní NIKDY!! On totiž už na roznos pošty odchádza s vypísanými “žltými lístkami” a doporučenú zásielku ani nenesie so sebou!! Potom si musím vystáť rad na pošte na Kašmírskej... takmer vždy cca 30-40 min. Hlavne, že pošte odosielateľ zaplatí za službu- doručenie ..... a pošta sa ani nepokúsi zásielku doručiť," hnevala sa pani Jana P.

Zdroj: TASR

​,,Presne tak, po Trnávke roznáša žlté papieriky, lebo sú ľahšie a netreba čakať. Potom majú nonstop rady ľudí pred pobočkou..." odpovedal jej pán Matej.

Pridal sa aj pán Matúš: ,,Rovnaká skúsenosť."

Ako je to možné? Veď za službu doručenia si vždy priplácame. Zľahčuje si teda niekto takýmto štýlom svoju robotu?

O vyjadrenie sme požiadali aj Evu Rovenskú, hovorkyňu Slovenskej pošty: ,,Podmienky doručovania zásielok Slovenskej pošty sú uvedené v Poštových podmienkach. V súlade s Poštovými podmienkami doručuje Slovenská pošta doporučené zásielky na adresu. V prípade, že zásielka má rozmery väčšie, ako je stanovený limit, že dobierková suma je nad stanovený limit alebo má byť zásielka doručená na miesto, ktoré je na piatom a vyššom poschodí, doručovateľ zanecháva adresátovi oznámenie o zásielke v poštovej schránke," vyjadrila sa Rovenská pre banoviny.sk.

Znamená to teda, že ak bývate na vyššom poschodí, poštára s doporučenou zásielkou ani nemáte čakať?  Poštu sme ešte oslovili s doplňujúcou otázkou, či to platí aj v prípade, ak sa v dome nachádza výťah: ,,Platí, že ak nie je možné použiť výťah, zanecháva sa informácia o zásielke adresátovi (žltý lístok), " dodala hovorkyňa Slovenskej pošty pre banoviny.sk.

Zdroj: bal

​(bal)


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.