FOTO: Povrch rozbitej cyklotrasy v lesoparku medzi Račou a Bielym krížom obnovili
Zdroj: koláž abn - Mestské lesy
V bratislavských mestských lesoch opravili povrch asfaltovej cyklotrasy medzi Račou a Bielym krížom. V tomto úseku boli hlásené časté zranenia cyklistov pre rozbitý povrch cesty.
"Oprava cesty je súčasťou našej snahy spraviť z lesoparku najkvalitnejší voľnočasový areál v regióne. Táto asfaltka je špecifická aj tým, že popri nej vedie lesom oddelená trasa pre peších a tiež singletrail pre horských cyklistov. Každá skupina tak má svoj priestor," uviedol riaditeľ Mestských lesov v Bratislave Matej Dobšovič.
Zdroj:
koláž abn - Mestské lesy
Zeleno značená cyklotrasa číslo 5012 s dĺžkou 4,6 kilometra sa začína v Rači a končí v rekreačnom areáli Biely kríž. Keďže povrch v celej dĺžke tvorí asfalt, je obľúbená u cestných, ale aj u horských cyklistov. Asfaltová cesta prechádza cez územia v správe viacerých lesných subjektov, najväčšia časť leží práve v Mestských lesoch Bratislavy. V minulosti bola opravená spodná časť cesty nad Račou, teraz dostala úplne nový asfaltový povrch 1,5 kilometra dlhá horná časť cesty po hranicu bratislavských mestských lesov.
Zdroj:
koláž abn - Mestské lesy
Mestská organizácia tvrdí, že úseky na opravu ciest vyberá na základe údajov z aplikácie, ktorú používajú športovci na zaznamenávanie svojich aktivít. V prípade asfaltových ciest sú prioritne opravované úseky najvyužívanejšie na cyklistiku.
"V súčasnosti už máme rozpracovanú alebo hotovú projektovú dokumentáciu aj na všetky zostávajúce cesty, ktoré na rekonštrukciu čakajú od 70. rokov minulého storočia," spresnila organizácia. Deklaruje snahu mať infraštruktúru na rekreáciu v hlavnom meste na úrovni Rakúska. "Úseky budeme postupne opravovať tak, ako budeme schopní zabezpečiť financovanie rekonštrukcií," podotkli Mestské lesy v Bratislave.
(TASR)
FOTO: Druhý cyklomost na rieke Morava už spája oba jej brehy
Ekologická cyklodoprava a turizmus, cezhraničná spolupráca a regionálny rozvoj, vytváranie nadnárodných partnerstiev, ale najmä prepojenie slovenskej strany a rakúskej strany prostredníctvom obcí Vysoká pri Morave a Marcheg, to všetko prinesie v poradí druhý cyklomost cez rieku Morava.