Aké odpovede žiadali Petržalčania od primátora Matúša Valla?

8.12.2019

Zdroj: FB M.V.

Páčil sa vám článok?

Na bilančnom stretnutí s obyvateľmi, ktoré primátor Matúš Vallo organizuje v každej mestskej časti, boli Petržalčania dobre zorientovaní v témach, ktoré ich zaujímali. V prípade projektu debarierizácie Antolskej dokonca lepšie ako zástupcovia magistrátu. Diskusia bola kultivovaná, hoci účasť priemerná.

Primátor na stretnutia s obyvateľmi vždy berie spolupracovníkov a rád im dá slovo. Napriek tomu, keď sa obyvateľka zaujímala o vybudovanie prechodov pri nemocnici na Antolskej, zainteresovaní nevedeli, že projekt Bez bariér za zdravím sľúbilo mesto (aspoň začať) realizovať, pretože vyhral v rámci Občianskeho rozpočtu 2019! (V občianskom rozpočte na budúci rok obyvatelia vybrali v Petržalke označenie cyklocesty, ktorá smeruje po Bosákovej ulici, bude mať na to 6405 eur a nový asfalt na ihrisku Belinského, 3660 eur, pozn.red)

Nielen pri sťažnosti obyvateľky na rozbité chodníky na Jantárovej ceste sa ukázalo, aký je primátor šikovný moderátor diskusií, priam mediátor.
„Chodníkmi sa nedá prechádzať, nie je normálne, aby sme čakali, kým sa opravia spoločne s električkou. Potrebujeme ich teraz!“ vysvetľovala emočne istá mamička. Petržalský starosta sa jej snažil vysvetliť, že ak sú veci desaťročia zanedbané, nie je možné vyriešiť kvalitne všetky naraz, navyše, ak je ambícia postupovať systémovo. „Ak sa urobí váš chodník, neurobia sa iné veci,“ povedal otvorene. Škoda, že nie každý dokáže „čítať“ jeho priamy prejav, pretože nejde o útočnosť, ako mu vyčítajú, ale len o snahu hovoriť o problémoch jasne. Úplne iný prístup volí primátor, ktorý akoby prešiel kurzom urovnávania hroziacich konfliktov a bravúrne ho zvládol. „Je dôležité, že o tom vieme a prišli ste nám to povedať... Keď sa bude rozhodovať medzi x chodníkmi, prvý z nich vyberiem taký, o ktorom mi niekto hovoril, takže váš podnet mal zmysel. Ďalšia otázka?“ reagoval Vallo.

Vyberte si, ktorý štýl je vám sympatickejší, fakt je, že rekonštrukcia Jantárovej cesty je plánovaná až s výstavbou električky. Realizačný projekt bude podľa Valla hotový do konca januára.

Viaceré otázky smerovali k téme jazera Draždiak. Obyvatelia by chceli okolo neho chodník, tu je však problémom viacero vlastníkov pozemkov. Iného trápi hluk a odpadky, ktoré rozhadzujú z košov vynaliezavé vrany, ale aj vietor. Riešenie? Ak sa budú vymieňať koše v mestskej časti, Draždiak bude jedna z priorít.
Čo s drevenou konštrukciou pod Mostom SNP? Mesto pripravuje architektonickú súťaž, ktorou by chcelo získať vhodný návrh riešenia a potom vyjednať, aby sa aj zrealizoval.

Má mesto víziu, čo s rozpadávajúcimi sa terasami? Viceprimátorka Tatiana Kratochvílová uviedla, že existuje pracovná skupina, ktorá sa terasami zaoberá, už ich majú spasportizované a hľadajú spôsob, akým financovať ich opravy aj bez toho, aby sa preukázal vzťah k nim.

Obyvateľov zaujímali aj úľavy pre návštevy v rámci Petržalského parkovacieho systému. „Ak bude zaregulovaných viac ako 50 percent parkovacích miest v Petržalke, každá domácnosť bude mať kredit pre návštevy aj v platených časoch,“ reagoval starosta Hrčka.
A čo chystá mesto v nasledujúcom roku v Petržalke? Projekt 2. etapy električky, Mestský ovocný sad, v rámci projektu 10-tisíc stromov by mali vzniknúť tri mestské aleje, jedna z nich na Panónskej ceste. Sad Janka Kráľa je konečne aj oficiálne pod gesciou hlavného mesta, začne sa s jeho revitalizáciou. Okrem toho chce mesto pracovať na zlepšení MHD liniek.

(nc, in)

Páčil sa vám článok?