Na vybavenie dokladu na polícii si počkáte poriadne dlho. Niektoré služby idú aj elektronicky

25.6.2022

Zdroj: banoviny

Páčil sa vám článok?

Ministerstvo vnútra v súvislosti s náporom návštevníkov na oddeleniach dokladov upozorňuje, že by si vybavovanie pasov či občianskych preukazov nemali nechávať na poslednú chvíľu. Čakacia doba môže byť niekde aj okolo troch hodín. My sme sa o tom boli presvedčiť.

Rad sa tvoril aj pred okresným policajným riaditeľstvom v Dúbravke, kde sme sa boli v piatok dopoludnia pozrieť. "Stojím tu už hodinu, idem vybaviť synovi pas. Nečakala som, že tu bude tak veľa ľudí," hovorí Bratislavčanka Jana. "V tomto teple, poviem vám, to je ako za trest. A teda ešte nie je pravé poludnie" dopĺňa ju jej manžel Miloš. Martin vedel, že si v rade počká. "Ja som to čítal, že ľudia sa zbláznili a vybavujú si pasy na poslednú chvíľu, preto som prišiel 15 minút pred otvorením a aj tak čakám v rade," povedal. 

"Slováci sa rozhodli cestovať a potrebujú platné cestovné doklady. Mnohí z nich si túto povinnosť nechali na poslednú chvíľu.  Dôsledkom sú dlhé čakacie doby, a to najmä v hlavnom meste a v krajských mestách," upozornila hovorkyňa policajného prezídia  Denisa Bárdyová. 

Za obdobie od 1.júna do 22.júna vybavila bratislavská polícia celkovo 4 326 občianskych preukazov a 7 462 cestovných pasov. "Priemerná doba na podanie žiadosti o vydanie dokladov je približne do troch hodín. V závislosti od dňa v týždni (najvyťaženejšie dni sú streda a piatok) a od pracoviska (v rámci BA sú 4 oddelenia dokladov) a na každom je počet žiadateľov každý deň iný," povedala pre Bratislavské noviny Bárdyová.

Zákonná lehota ako aj urýchlené lehoty, na požiadanie občana sú však podľa hovorkyne vždy dodržané. Hovorkyňa apeluje na občanov, aby s vybavovaním dokladov nečakali do poslednej chvíle.  "Nenechať si vybavovanie dokladov na poslednú chvíľu, využiť Univerzálny rezervačný systém MV SR, využiť aj iné oddelenia dokladov OR PZ mimo Bratislavy," dodáva. 

Zdroj: banoviny

Rad na polícii v Dúbravke

​Ak čakáte na polícii pre prihlásenie či odhlásenie auta, máme dobrú správu. Tento úkon sa dá vykonať aj pomocou e-služby. "Vozidlo môžete elektronicky prihlásiť či odhlásiť, previesť na inú osobu, vykonať zmenu v dokladoch od vozidla, dočasne či trvalo odhlásiť z evidencie, oznámiť ukončenie vlastníctva. Rovnako môžete pomocou e-služieb sledovať, v akom stave je vybavenie vaše žiadosti," informovalo tlačové oddelenie MV. Všetky služby sú dostupné na portáli ministerstva, ako aj na Ústrednom portáli verejnej správy.

"Podmienkou je mať aktivovaný elektronický občiansky preukaz s čipom, pomocou ktorého si bezplatne môžete vytvoriť kvalifikovaný elektronický podpis," oznámilo ministerstvo vnútra. Pri e-službách sú správne poplatky znížené o 50 percent z poplatku určeného podľa sadzobníka, najviac však o 70 eur.

Rovnako možno postupovať aj pri nahlasovaní zmeny údajov o majiteľovi po presťahovaní do iného okresu. "Po spracovaní elektronického podania do elektronickej schránky dostanete správu s  oznámením o vybavení žiadosti. Ak ste nežiadali doručiť doklady kuriérom, dostane informáciu, že si ich môžete prevziať na príslušnom pracovisku vydávania dokladov," informovalo MV. Pred návštevou dopravného inšpektorátu odporúča zarezervovať si termín. Služba je dostupná na adrese Univerzálneho rezervačného systému.

​(ivk)

Páčil sa vám článok?