Nízka je kultúra nakupovania

13.12.2006
Páčil sa vám článok?

Predávanie a nakupovanie sú bohumilé činosti ľudí od dávnoveku. Historicky prešli svojím vývojom. Až sme dospeli k samoobsluhám, supermarketom a hypermarketom, odvodených od anglického MARKET, teda trh. Napriek tomu máme veľa príležitostí, keď musíme stáť v rade. A tu sa ukazuje nielen dôležitosť kultúry predaja, ale aj kultúry nakupovania.

Z viacerých výskumov je známe, že občania sú pri nakupovaní veľmi nevychovaní. Nevedia, čo sa patrí a čo nie. Mnoho tovarov iba poprevracajú, vytiahnu z regála a nevrátia späť. Alebo veľa tovarov v rukách iba poomaciavajú, pokrkvú, nekúpia a takto sa znehodnocuje ďalší a ďalší tovar. O drobných krádežiach ani nehovorím. Kde nemajú kamery alebo kontrolný personál, tak je samá škoda. Keď ľudia stoja v rade, každý je nervózny. Svoju nedočkavosť prenáša na druhého hundraním, nemiestnymi poznámkami, prešľapovaním na mieste, mykaním sa alebo hlúpymi rečami, ktorými zdržuje predavačku a celý rad. Proste ľudia nevedia nakupovať. Inými slovami, kultúra nakupovania je nízka. nezaškodila by ľuďom väčšia sebadisciplína pri nakupovaní. Najmä čo sa týka ohľaduplnosti voči predávajúcemu, ale aj voči spolunakupujúcim.

Páčil sa vám článok?