TV Bratislava rastie – správy sleduje až 64 % jej divákov

3.10.2021

Zdroj: TV Bratislava

Páčil sa vám článok?

TV Bratislava si za takmer 15 rokov svojej existencie získala významné miesto v domácnostiach obyvateľov Bratislavy. Prieskumy ukazujú, že televízia neustále rastie vo všetkých sledovaných parametroch.

Prieskum ukázal, o čo majú ľudia záujem a čo sledujú najviac

Podľa prieskumu sa ľudia zaujímajú o program televízie z týchto dôvodov: aktuálne správy z najbližšieho okolia 64 %, diskusné programy zaoberajúce sa aktuálnymi otázkami hlavného mesta 36 % a reportáže z podujatí zaujímajú 35 % respondentov. Až 19 % divákov uvádza, že televíziu sledujú kvôli tomu, aby získali informácie o práci primátora, starostov a poslancov.

Aký význam má regionálna televízia vo vzťahu ku komunálnej politike?

Regionálna TV plní jedinečnú, nezastupiteľnú úlohu – informovať o dianí v najbližšom okolí. Našich divákov zaujíma, čo sa deje v susednom dvore. Namiesto riešenia svetových problémov sa zaujímajú o drobné zmeny, myslia zodpovedne na seba a budúcnosť svojich potomkov.

Lokálne a regionálne televízie zachytávajú všetky oblasti spoločenského života, pokrývajú záujmy a potreby obyvateľov na území, pre ktoré vysielajú. Práve regionálna identita je pokladom lokálnej televízie. Ponúka občanom a zástupcom regiónu možnosť vyjadriť sa a poskytuje informácie v rôznych publicistických formách.

Vo vzťahu ku komunálnej politike regionálne médiá sprostredkúvajú občanom možnosť aktívne sa zúčastňovať na dianí vo svojom najbližšom okolí. Občania sa môžu tiež zúčastňovať na tvorbe programu a prezentovať svoje názory.

Akým spôsobom to televízia umožňuje?

V TV Bratislava sú po správach druhým najobľúbenejším segmentom diskusné programy na aktuálne témy. Televízia ponúka názory mienkotvorných ľudí, analýza problémov je pre ľudí veľmi zaujímavá. Za takmer 15 rokov bolo v štúdiu cca 9 000 hostí a vyrobilo sa vyše 2 000 diskusných relácií, v ktorých účinkovalo cca 7 000 odborníkov a politikov. Beseda o piatej je významný nástroj poskytovania rôznorodých názorov.

Miestne médiá sú pre ľudí dôveryhodné a majú vysokú mienkotvornú funkciu. Myslia si to aj diváci, ktorí sa na televíziu denne obracajú s tipmi na reportáže, upozorňujú na nevyriešené problémy alebo televíziu pochvália a poďakujú.

Zdroj: TV Bratislava

Blížia sa komunálne voľby

TV Bratislava určite nebude jediná, ktorá sa bude komunálnym voľbám venovať, rozhodne im však bude venovať väčší priestor, ako iné televízie. Bude sa im venovať spravodajsky, ale dá priestor aj jednotlivým kandidátom na post primátora a starostov. Bude s nimi hovoriť o ich plánoch na zveľadenie mesta a mestských častí, prirodzene, aj o komunálnej politike. A to všetko so zameraním na občana, na riešenie jeho konkrétnych problémov. Iste, volebná kampaň sa bude odohrávať nielen v médiách, ale aj na internete a na sociálnych sieťach. V tejto súvislosti si treba porovnať dôveryhodnosť informácií na internete a napríklad v televízii. Televízia jednoducho nemôže narábať s neoverenými a zavádzajúcimi informáciami, ako je to možné vo virtuálnom priestore.

Prečo publikovať, či inzerovať v regionálnej TV?

Regionálna TV je priam ideálna pre politickú kampaň. Sleduje ju občan, ktorý sa zaujíma o verejné veci, je v produktívnom veku či starší. Škoda, že regionálna TV je tak málo využívaná v národných kampaniach.

Regionálne televízie sú dôveryhodné, majú uznanie u divákov a veľké sympatie. Okrem toho je televízia všeobecne jeden z najpopulárnejších zdrojov informácií. Tradičné sledovanie televízie je u ľudí stále preferovaný spôsob trávenia času. Na Slovensku 4 milióny obyvateľov sleduje televíziu niekoľko hodín denne. Tí, ktorí sa odklonili od tradičného sledovania, sledujú televíziu prostredníctvom internetu. Účinok televízie trvá dlhšie ako u iných médií. Televízny spot môže žiť v mysliach spotrebiteľov celé roky. Čo môže byť videné, môže byť aj predané. Je známe, že TV dokáže predať všetko a TV je pre inzerentov bezpečnou investíciou.

Najmä regionálne televízie sú najbližšie ku konkrétnemu a reálnemu životu ľudí. Preto sú im diváci verní a inzerenti tak môžu svoju reklamu zacieliť na verných a spoľahlivých zákazníkov. Prieskumy zo zahraničia dokazujú, že drvivá väčšina obyvateľov dôveruje lokálnej reklame.

Regionálna televízia má to, o čom iní iba snívajú: 69 % divákov chce vidieť reklamy v regionálnej TV! Zatiaľ, čo tradičná reklama v komerčnej televízii je impulzom pre odchod od televízora, v miestnej televízii diváci pri nej zostávajú. Ľudia totiž prijímajú regionálnu reklamu ako regionálnu informáciu.

Nezanedbateľná je aj dostupnosť reklamy v regionálnej televízii. Dáva spoločnostiam možnosť začať v malom. Ďalšou výhodou je, že regionálne TV sú ako testovacie zariadenia. Po otestovaní kampane na malej vzorke môže klient aktivovať národnú kampaň.

Zdroj: TV Bratislava

​​_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

PR - sponzorovaný obsah
Páčil sa vám článok?