TV Bratislava: Región je bližšie a vie sa o ňom viac
Zdroj: TV Bratislava
Mediálna scéna sa v dôsledku online internetovému priestoru časom mení. Ale nielen na Slovensku stále je televízne médium najdôveryhodnejší zdroj informácií, kým sociálne siete sú v rebríčku na konci.
Hneď za celoplošnými televíziami Markíza, RTVS, JOJ a TA3 v sledovanosti piate miesto zastáva regionálna TV Bratislava. Až potom nasleduje Česká televízia a ďalšie stanice. To sú výsledky aktuálneho prieskumu Median SK, ale v prvom rade je to dôkaz profesionality, akou sa v TV Bratislava zhostili aj novej situácie v spoločnosti pri okolnostiach sprevádzajúcich nástup pandémie COVID-19.
Agentúra Median SK zbierala údaje v posledný aprílový a v prvý májový týždeň 2021, teda jej výsledky sú aktuálne a odzrkadľujú skutočne význam existencie regionálnych televízií aj v čase nástupu elektronických internetových platforiem. Median SK uskutočnil prieskum formou telefonickej ankety u vyše tisíc respondentov vo veku 18 a viac rokov zastúpených reprezentatívne vo všetkých vzorkách vekových a spoločenských či vzdelanostných skupín.
Takmer polovica Bratislavčanov si myslí, že regionálna televízia prináša zaujímavé a potrebné informácie z ich okolia a mesta. A viac ako polovica obyvateľov Bratislavy považuje existenciu regionálneho televízneho vysielania za dôležitú. Ide prevažne o vysokoškolsky vzdelaných ľudí nad 35 rokov, ktorí tvoria aj dominantnú vekovú skupinu v prípade Bratislavčanov.
Počas pandémie sa informácie stali logicky najdôležitejšími pre občanov. Pozornosť bola upriamená na región, ale keby TV Bratislava nezachytila tento trend, divákov by bolo o niečo menej. Z tých, čo poznajú TV Bratislava, ju viac ako 40 percent pravidelne sleduje, pričom ide o ľudí s vyššími príjmami a o tých, ktorí v Bratislave prežili väčšiu časť svojho života. Ide pritom o vyrovnanú skupinu podnikateľov či zamestnancov aj z radov stredoškolsky vzdelaných ľudí.
TV Bratislava diváci najviac sledujú počas pracovných dní. Dve tretiny divákov podľa prieskumu najviac zaujímajú aktuálne informácie a spravodajstvo. Obľúbené diskusné relácie zaujali tretinu pravidelných recipientov. A takmer dvadsať percent občanov deklarovalo, že TV Bratislava ich zaujíma pre informovanosť o práci primátora, starostov mestských častí, poslancov a komunálnych úradníkov.
Dôvody sledovania TV Bratislava
Televízia Bratislava prekvapila aj pri hodnotení negatívneho vnímania sprostredkovávaných informácií, keď predbehla vo výsledkoch renomované stanice. Diváci jej dôverujú, lebo už takmer 15 rokov ju majú možnosť sledovať – za niekoľko volebných období.
Na tomto základe môže Televízia Bratislava budovať skutočne hodnotnú pozíciu na trhu, ak bude aj v budúcnosti zohľadňovať najmä záujmy divákov, teda občanov žijúcich v našom hlavnom meste. Nahráva tomu aj fakt, že podľa prieskumu agentúry Median SK väčšina Bratislavčanov nedôveruje sociálnym sieťam.
Reputácia TV Bratislava neustále rastie, napriek silnej konkurencii digitálnych médií. Objektívnosť a nestrannosť jej vyplýva aj zo zákona, pretože je držiteľkou licencie pre televízne vysielanie.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _