Ako vyzerá bratislavský hipster a vďaka čomu ho spoznáme v dave 1.ČASŤ

8.8.2019
Hipster

Zdroj: ib

Páčil sa vám článok?

Hipster, hipsterský štýl a komunita hipsterov. V Bratislave už niekoľko rokov kraľuje trend "hipsterizmu". Ľudia v meste majú na tento trend veľa názorov. Je skupina, ktorá hipsterov „hejtuje“, potom sú tí, ktorým sú hipsteri ľahostajní a tí, pre ktorých sú inšpiratívni. Viete, ako ho identifikujete?

Hipsterský štýl má korene v 20. storočí, no k nám sa dostal, podobne ako všetko ostatné, oveľa neskôr. V súčasnosti môžeme hipstera veľmi jednoducho odlíšiť od nehipstera, a to jednak podľa fyzického vzhľadu, ale aj podľa životného štýlu. Na základe fyzických odlišností a módy ich vieme rozpoznať na ulici. V našich pomeroch je týmto slovom nazvaný jedinec s vyhraneným štýlom života, správania sa a obliekania. Ako teda vyzerá prototyp hipstera?

Odlišuje sa od mainstreamu. Hipster je ten, ktorý nepôjde s ostatnými, uprednostňuje alternatívny spôsob života. Nemajú radi štandardy a zaužívané konvencie. Vo všetkom. Teraz sa budeme venovať tým fyzickým odlišnostiam.

Ich fyzickým znakom je precízne upravená brada, netypický tvar okuliarov- nosia priehľadné sklá s okrúhlym rámom alebo s hrubým rámom. Nosia obtiahnutejšie nohavice, hlavne muži, paradoxne, ženy zas voľnejšie oblečenie. Obuté majú tenisky, mokasíny v nich zaujímavé vysoké ponožky, oblečenie skôr jednofarebné, nenápadnejších motívov. Tričká sú dlhé rovných strihov. Preferujú značky, ktoré nie sú konvenčné. Majú radi udržateľné kvalitné materiály. Ich šatník sa skladá z menej kusov oblečenia, ale zato kvalitnejších a drahších kúskov. V dnešnej dobe je pre hipsterov a ľudí tohto uvažovania bohatý výber oblečenia aj obuvi, ktorá vzbudzuje dojem vyťahaného, dotrhaného, zámerne iného. 

Muži chodia pravidelne k barberovi. Vychádzajú odtiaľ upravení s navoňanou bradou, na ktorú používajú špeciálny olejček, a s dlhšími vlasmi hore a vyholenými po bokoch. "Mám svoj termín u barbera, kde chodím na Židovskú na úpravu brady a vlasov, na nejaké to obdobie dopredu. Chodím každé 3 týždne a zaberie mi to tak hodinku času," povedal nám hipster, ktorý pracuje neďaleko v reklamnej agentúre. 

Zdroj: jh

​Krátko po návšteve barbera na Židovskej..

Zdroj: nc

​Hipsterov charakterizuje aj dokonalá brada a účes..

Zdroj: ib

​Bratislavský hipster na cestách

Zdroj: IG/Slowatch
​Komunita hudobníkov hipsterov pred obľúbeným obchodom na Laurinskej

Zdroj: IG/Slowatch

Hipsterov nájdeme aj medzi slovenskými politikmi..

Zdroj: Facebook/Martin Poliačik

​Politik Martin Poliačik

Hipsteri navštevujú predajné akcie zamerané na lokálnu módu a dizajnérov – podujatie ako Dobrý trh, ktorý býva organizovaný ako komunitná akcia na Panenskej a Jakubovom námestí alebo Urban Market, ktorý má viac edícií. Nepríde však na drahom aute, ale na bicykli, nie však na drahom odpruženom, ale postačí mu nejaký retro model najlepšie s jednou prevodovkou. Ženy obľubujú šperky lokálnych umelcov.

„Davy hipsterov objavili Dobrý trh na Panenskej, utekám na vidiek,“ napísal dávnejšie s odporom Staromešťan na sociálnu sieť. Na týchto trhoch nájdete rôzne lokálne značky pre dospelých, ale samozrejme, veľa značiek vzniklo ako huby po daždi aj pre deti. Vidíte tam veľa mamičiek s deťmi v kočíkoch, pre ktorých tu nájdete veľa vecí hračky aj oblečenie lokálnych značiek.

Zdroj: Facebook/Urban Market 2019 Spring Edition/ WELINN

​Komunitná akcia Urban Market 2019

Zdroj: Urban Market 2019 by Michal Babinčák vol.1

​Urban Market 2019

Bratislavskí hipsteri radi nakupujú aj napríklad v ich obľúbenom obchode na Laurinskej, ktorý predáva značky, ktoré neprodukujú masovú produkciu. Čo sa týka kozmetiky, nakupujú prírodné produkty, bez umelých látok a farbív. Nakupujú zásadne do látkových tašiek či tzv. "sieťoviek", plastovú tašku v ich rukách nenájdete. Ak vás uvidia piť z plastovej slamky, pozrú sa na váš, že ste práve zabili korytnačku. Typický hipster je vzdelaný, venuje sa umeniu, robí v marketingu. Môže mať svoj vlastný biznis alebo tvorí alternatívnu hudbu. 

Tento imidž sa  však už stáva doslova zlatou baňou pre dizajnérov, umelcov, návrhárov, výrobcov doplnkov, elektroniky a mnohého iného. Súčasný hipster sa tak stáva komerčným viac ako inokedy. Čoraz viac ľudí sa snaží a nakoniec dosiahne prototypový vzhľad, aby bol ihneď zaškatuľkovateľný. Aby bolo hneď na prvý pohľad zrejmé, ku ktorej subkultúre má patriť. 

Ďalšie hipsterské aspekty budeme preberať v druhej časti článku.

(nc)

Páčil sa vám článok?