• Život v meste
  • 19.05.2018 17:50

ROZHOVOR: Ambasádorka Festíku Katarína Šebestová tvrdí, že na obrovský nápor detí sú organizátori pripravení

0 0
Zdroj: Koláž abn

Už o týždeň sa na priestranstve pred výstaviskom Incheba uskutoční najväčší detský festival s príznačným názvom Festík. Bratislavské noviny oslovili ambasádorku projektu Katarínu Šebestovú, aby sa jej opýtali, čo všetko organizácia takéhoto mamutieho podujatia obnáša a z čoho majú usporiadatelia najväčšie obavy?

Aký veľký je váš organizačný tím - koľko má členov a aký počet ľudí bude zabezpečovať bezproblémový priebeh samotného podujatia?

Na mieste budeme mať zhruba 450 ľudí, ktorí sa budú starať o bezproblémový priebeh FESTÍKu, už niekoľko mesiacov na organizácii pracuje niekoľko skúsených teamov a odborníkov z rôznych oblastí.

Bude toto podujatie nejako kapacitne limitované, teda napríklad počtom vytlačených lístkov či páskami, ktoré budú deti dostávať alebo ste schopní prijať počas dvoch dní neobmedzený počet návštevníkov?

Podujatie bude kapacitne obmedzené, aby sme zabezpečili nielen komfort návštevníkov, ale hlavne ich bezpečnosť. Areál zábavy na FESTÍKu bude mať cca 35.000 m2, dve pódiá, na ktorých bude prebiehať hudobný a sprievodný program a tiež zábavné a kreatívne zóny, gastro, nákupnú a aj oddychovú zónu v Sade Janka Kráľa a množstvo atrakcií pre deti. Na atrakcie bude vstup obmedzený, v tomto okamihu sa napĺňa kapacita a predaj Aktivity pasov bude čoskoro naplnený. Pri organizácii pracujeme s výpočtom predaja a zároveň berieme do úvahy koeficient počtu detí na jednu dospelú osobu, od marca sme do predaja doplnili povinné zakúpenie nulovej vstupenky aj pre deti, aby sme pracovali s čo najreálnejšími odhadmi počtu účastníkov a nepoddimenzovali organizáciu. Na mieste samozrejme máme mechanizmy na spočítavanie a registráciu účastníkov.

Koľko detí maximálne môže zobrať na Festík jeden dospelý - prípadne sa bude nejako kontrolovať, či ide o jeho potomkov?

Počet detí a ani rodinný vzťah k dieťaťu nebude kontrolovaný, keďže hudobný program je pre deti do 15 rokov zadarmo. Z hľadiska bezpečnosti ale odporúčame, aby jeden dospelý sprevádzal maximálne dve deti a dôrazne apelujeme na všetkých rodičov, aby dodržiavali organizačné pokyny, dbali v prvom rade na bezpečnosť a boli dobrým príkladom pre svoje deti. Dovolím si dať do pozornosti našu aplikáciu Ťappka, ktorú sme vytvorili za účelom bezpečnosti detí a ekológie. Ťappka je na stiahnutie zadarmo a práve vďaka nej vieme dohliadnuť aj na bezpečnosť detí – po zaregistrovaní rodičov a zadaní údajov o dieťati do Ťappky, budú kontaktné údaje na rodiča načítané cez QR kód na pásku na ruke dieťaťa a v prípade zatúlania sa, bude náš personál cez pásku dieťaťa vedieť priamo a rýchlo kontaktovať rodiča. Tiež je možné zadať upozornenie na vážne ochorenia dieťaťa, aby sme vedeli rýchlo zareagovať v prípade zdravie ohrozujúcej situácie. Druhou dôležitou funkciou Ťappky je ekologickosť – na FESTÍKu dbáme na ekológiu a pripravili sme jedinečnú stratégiu s obmedzením odpadu a ochranu životného prostredia, preto obmedzujeme rôzne propagačné materiály a všetky dôležité informácie (program, mapka..) budú prezentované priamo cez Ťappku. Tiež budeme prostredníctvom nej navigovať návštevníkov, upozorňovať na aktuálne zmeny v programe, na zaujímavosti, atď.

Ako chcete zabezpečiť, aby sa všetky deti na pripravené atrakcie dostali a nedošlo tam napríklad k predbiehaniu?

V prvom rade sme pripravili rôzne zaujímavé varianty atrakcií pre deti a vstup  je zabezpečený na Aktivity pas, ktorý je všeobecnou vstupenkou na všetky atrakcie na FESTÍKu. Aby sme sa vyhli dlhým radom na jednotlivé atrakcie, vytvorili sme práve tento model, aby sme urýchlili samotný vstup na atrakcie, keďže rátame s nadšením a netrpezlivosťou detí. Personál obsluhujúci atrakcie je poučený o podmienkach vstupu na atrakciu a bude na ne prísne dohliadať – tiež aby sa deti nepredbiehali alebo neobmedzovali vstup iným deťom. V tomto ale silno apelujeme hlavne na rodičov, aby dodržiavali pokyny personálu a boli ohľaduplní aj voči iným a navigovali svoje deti tak, aby si atrakcie mohli užiť všetky deti a aby priebeh aj na atrakciách bol plynulý a hladký, nech si deti hlavne užijú veľa zábavy.

Z čoho máte vy osobne najväčšie obavy -  či bude dobré počasie, z náročnosti organizácie alebo aby bola zaručená absolútna bezpečnosť návštevníkov, teda, aby to všetko prebehlo bez akýchkoľvek úrazov či prípadných incidentov?

Na FESTÍKu intenzívne pracujeme už niekoľko mesiacov a pripravujeme všetky oblasti organizácie so skúseným tímom, konzultujeme s odborníkmi a pripravujeme rôzne alternatívy. Sú však veci, ktoré vopred zariadiť nevieme, ani s najlepším manažérom – obavami by som to však nenazvala. Je to skôr veľký rešpekt, ale máme silné vnútorné presvedčenie, že počasie bude ideálne na konanie takého eventu, že technika so záložnými plánmi nezlyhá a že návštevníci budú počas podujatia disciplinovaní a odchádzať domov spokojní.

(ars, foto: facebook)


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.