Ako bude vyzerať Petržalka? Bajan sa stretol s hlavnou architektkou mesta

20.2.2018
0
Petržalka

Zdroj: ms

Páčil sa vám článok?

Ako sme už informovali, projekt predĺženia električkovej trate na koniec Petržalky chce hlavné mesto spojiť i s vytvorením nového urbanistického konceptu v centrálnom petržalskom koridore, ktorým bude električková trať prechádzať. Ako bude okolie električkovej trate i Chorvátskeho ramena nakoniec vyzerať, bolo i témou nedávneho stretnutia starostu Petržalky Vladimíra Bajana s hlavnou architektkou Bratislavy Ingrid Konrad.

Hlavná architektka predstavila starostovi stav prác na urbanistickej štúdii „Centrálna rozvojová os“, ktorá je momentálne v štádiu posudzovania a pripomienkovania zadania. Starosta informoval, že toto zadanie bolo predmetom rokovania odbornej komisie petržalského miestneho zastupiteľstva, ktorá ju odporučila schváliť. K téme, ako bude vyzerať okolie Chorvátskeho ramena, sa môžu v dotazníku vyjadriť aj obyvatelia Petržalky, nájdete ho TU. Ide teda o participáciu občanov na spravovaní svojej mestskej časti.

„Názory obyvateľov i návštevníkov Petržalky sú pre nás vzácnym zdrojom a inšpiráciou, odporúčania odborníkov sú pre nás vodidlom a návodom, ako postupovať ďalej pri našich rozhodnutiach. To všetko však musíme zasadiť aj do kontextu širších súvislostí a najmä do kontextu budúcnosti,“ povedal na stretnutí Bajan.

Spolu s hlavnou architektkou sa zhodli na tom, že minimálne rovnako ako participatívny proces je dôležité prevzatie zodpovednosti a prijatie rozhodnutí zo strany kompetentných, v tomto prípade samosprávy mesta i mestskej časti tak, aby nešlo o participáciu len pre participáciu a aby sa celý proces umelo a zbytočne donekonečna nenaťahoval. Konečné riešenie by malo byť v súlade tak s očakávaniami verejnosti, ako aj dostupnými možnosťami a schopnosťami samosprávy a všetkých zainteresovaných a zároveň aj do budúcnosti predstavovalo naozaj modernú alternatívu využitia tohto významného územia.

Ako dodal starosta bol by rád, aby sa nezopakovali niektoré chyby, ktoré je už teraz vidieť pri prvej etape električky, keď cestujúci využívajú parkoviská okolitých obytných budov, nechávajú tu autá a prestupujú z nich na električku, čím zaberajú miesta tunajším rezidentom. „Kombinácia odsúvania riešenia parkovacej politiky, nedostatočného riešenia električky v celom svojom kontexte či nedôslednosť pri predaji pozemkov v dotknutej lokalite sa Petržalke môže vypomstiť, preto by súčasní komunálni politici – vrátane poslancov mestského i miestneho zastupiteľstva – mali naozaj uvažovať a konať nad rámec okolia svojho bydliska, nad rámec tohto volebného obdobia či niektorých osobných a skupinových záujmov,“ uzatvára V. Bajan.

Centrálna rozvojová os Petržalky, definovaná koridorom budúcej električky ako súčasti nosného dopravného systému (v minulosti koridor pre metro), ale aj Chorvátskym ramenom je pre Petržalku územím, ktoré by malo tvoriť jej chrbticu. Názory na jej budúce využitie sa rôznia, ani odborníci sa nevedia zhodnúť na funkciách, ktoré by mala ponúkať a vo verejnosti taktiež rezonujú viaceré pohľady. 

(ts, ms)

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie