OLO má v svahovitých lokalitách naďalej problém s odvozom odpadu

6.12.2017
Pozor na podvodníkov. takto môžete bojovať proti falošným smetiarom - smetiari olo
Páčil sa vám článok?

Za posledné tri pracovné dni eviduje bratislavská mestská spoločnosť Odvoz a likvidácia odpadu (OLO) viac ako 263 sťažností na neodvezený odpad. Príčinou vo všetkých prípadoch je podľa spoločnosti nezjazdnosť cestných komunikácií, ktoré sú ešte zasnežené či zľadovatené. Ide najmä o svahovité lokality ako Kramáre, Koliba, Dlhé Diely.

Problém dostať sa do ťažko dostupných a svahovitých lokalít v rámci hlavného mesta začali mať zberné vozidlá OLO pre napadnutý sneh vo štvrtok (30.11.). „Naše zberné vozidlá sa pokúšajú vykonávať odvoz odpadu v stanovených časových harmonogramoch. Prosíme však obyvateľov dotknutých lokalít o trpezlivosť a pochopenie, pokiaľ odvoz odpadu nevykonáme v stanovenom termíne, budeme ho realizovať, akonáhle nám to poveternostné podmienky umožnia," informovala TASR hovorkyňa OLO Beáta Humeniková. OLO zároveň žiada mestské časti a správcov dotknutých komunikácií, aby zabezpečili ich zjazdnosť a umožnili tak zberným vozidlám vykonať odvoz odpadu v stanovených časových harmonogramoch.
Ďalším problémom sú pre mestskú firmu v týchto dňoch aj neupravené stanovištia zberných nádob. Z niektorých stanovíšť totiž nie je odhrnutý sneh, ktorý je zároveň zamrznutý, a tak zamestnanci OLO nemôžu manipulovať so zbernými nádobami. „Zberná nádoba naplnená odpadom v deň odvozu váži viac ako 120 kg a manipulácia s ňou nie je jednoduchá ani v bežných a priaznivých podmienkach. V prípade, že sa na stanovišti nachádza sneh alebo ľad, s nádobou je problematické manipulovať a hrozí nielen poškodenie samotnej nádoby, ale tiež úraz našich zamestnancov," vysvetlila Humeniková.

Správcov nehnuteľností preto OLO žiada, aby v zmysle všeobecne záväzného nariadenia hlavného mesta o nakladaní s komunálnymi a drobnými stavebnými odpadmi zabezpečili sprístupnenie stanovišťa zberných nádob za účelom ich vyprázdnenia. Prípadne, aby zabezpečili premiestnenie zbernej nádoby v deň odvozu na miesto dostupné zvozovej technike. V prípade podnetov môže verejnosť kontaktovať OLO na zákazníckom centre na telefónnom čísle 02/50 110 111 alebo mailom na zakazka@olo.sk.

(TASR, ilustračné foto: abn)

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie