Počet reklám doháňa počet obyvateľov

11.10.2016
0
Počet reklám doháňa počet obyvateľov - bilbordy3
Páčil sa vám článok?

So záujmom som si prečítal článok v Bratislavských novinách článok Chcú urýchliť odstraňovanie reklám. Píše sa v ňom, že sa zriadi pracovná skupina pre zníženie počtu reklám.

Riešenie zatiaľ nevidieť, je to veľmi zložitý problém, badať iba to, že sa neustále zvyšuje počet mega- giga- supermega a bohvie ešte akých bilbordov, čo platí aj pre menšie reklamné nosiče.

Nedávno som zaregistroval ďalšiu obrovskú svetelnú reklamnú tabuľu na konci Šancovej ulice (pred budovou Generálneho riaditeľstva železničnej polície), aj to len preto, lebo ma pekne v aute oslepovala. Reklamy mi už chýbajú iba na cintorínoch, ale pokrok je nezadržateľný a možno aj tam sa čoskoro dozvieme, čo si musíme neodkladne - ešte dnes - obstarať.

Mali sme tu nedávno návštevu z Osijeku, ktorá nevychádzala z údivu nad tým, čo u nás videla. Pochopili sme, keď sme potom boli na návšteve u nich - je to neuveriteľné, ale reklamy tam v celom meste nemajú. Ako je to možné? Vraj s tým občania nesúhlasili tak, ako nesúhlasili ani s výstavbou periel architektúry (rozumej sklenených škatúľ), ako je u nás napríklad okrasa priestoru medzi objektom Tatra banky a hotelom) a také, ani podobné objekty, tam preto jednoducho nie sú (jediná výšková budova zostala mimo mesta).

Zato majú desať kilometrov upraveného nábrežia s parkami, kvetinami, fungujúcim vodným mlynom z devätnásteho storočia (aj múku nám namleli) a celé mesto je plné sviežej zelene.

Možno by sme Bratislavu mohli využiť ako turistickú atrakciu: „Navštívte jediné hlavné mesto na svete, kde počet reklám o niekoľko rokov prekročí počet obyvateľov!“

Reklame zdar!

Ladislav Szojka, Bratislava
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?