Cestna siet v Bratislave

11.10.2007
0
Páčil sa vám článok?
V Bratislave zacina kolabovat doprava. Permanentne zapchy na vjazdoch do mesta, ale aj v meste. Nulova koncepcia riadenia dopravy prejavujuca sa zahustovanim siete semaforov v uliciach, zlou organizaciou dopravy, ci naivnou predstavou, ze rychlodraha z Petrzalky pomoze doprave, ci kompenzuje stratu Stareho mosta pre automobilovu dopravu. Ak trocha zaprsi, tak je mozne hovorit o kratkodobom kolapse dopravy v Bratislave, inak sa tazko da nazvat polhodinova jazda po Einsteinovej. Ale aby som len nekritizoval. Zakladnym problemom dopravy v Bratislave je plynulost. Ak je na kazdom kroku semafor, tak plynulost premavky sa tazko dosahuje, kedze auta musia zastavit a potom sa zas rozbiehat. To znamena dlhsie byt na ceste a teda premavka sa zbytocne zahustuje mnozstvom aut. Tiez dolezite je riesit nehodove useky a teda kriticke useky, ktore casto sposobuju zapchy. Vela krat riesenie je velmi jednoduche a dokonca lacne. Napriklad staci namalovat ciary pre pruhy cez krizovatku ako napriklad na Racianskom Myte z Radlinskeho na Raciansku ulicu, kde za Legionarskou su zrazu tri pruhy (dva rovno a jeden odbocuje na Sancovu) a niektori vodici maju problem sa zorientovat. rovnako odbacanie z Halkovej pri kukurici na kolajnice smerom na Raciansku a Pioniersku, tiez zrazu vzniknu tri pruhy. Potom vodici hapruju, co sa prejavuje brzdenim v krizovatke a teda znizovanim plynulosti dopravy. Podobne jednoducho sa da zlepsit doprava zmenou organizacie dopravy. Napriklad povolenia otacania sa na svetelnej krizovatke pri Poluse smerom von z mesta. Z Pluhovej vychadza vela aut na Vajnorsku co potrebuju ist von z mesta (casto aj policajti!!!) Pri niektorych pripadoch je vsak potrebne trocha viac financne zainvestovat. Budovanie, ci uprava odbocovacich pruhov. Predlzenie odbocovacieho pruhu z Bajkalskej na Trenciansku velmi pomohlo. Ale lokalite okolo Trencianskej ulice by pomohlo, ak by z nej auta odbocujuce do lava smerom na Pristavny most nemuseli stat na semafore, ale mohli by sa zaradovat do pruhu Bajkalskej pripajacim pruhom. Tak isto by sa mal vybudovat odbocovaci pruh z Bajkalskej na Drienovu, aby odbacajuce auta nebrzdili auta iduce rovno. Inokedy odbocovaci pruh je, ale je zrealizovany vlastne zuzenim dvoch pruhov do jedneho. Napriklad na Racianskej ulici okolo staveniska Slovany by bolo vhodne rozsirit cestu na 2 pruhy a to v oboch smeroch. Ked dokoncia to mnozstvo novych budov odva roky, bude tam velmi kriticka situacia. Jarosova by sa v smere ku kukurici mala rozsirit tiez na dva pruhy s tym, ze Bajkalskej by mali viest 2 pruhy a dobudoval by sa pruh na odbocenie na Vajnorsku smerom k Polusu. Dalsi velmi dolezity odbocovaci pruh by mal pribudnut pri Avione, z Ivanskej na Galvaniho doprava bez potreby statia na semafore, teda pomocou pripajacieho pruhu na Galvaniho. Su tam biznis centra, nakupne centra, letisko. Aj kusok Vajnorskej, kde sa cesta do mesta zbieha do jedneho pruhu na krizovatke s Tomasikovou a ostava jeden pruh rovno az po odbocku na Polus, je kriticky z pohladu zapch. tam by mali byt dva pruhy, aby sa dalo dostat od krizovatky s Tomasikovou az po Bajkalsku dvomi pruhmi. V opacnom smere odbocka na Tomasikovu mala byt riesena odbocovacim pruhom uz davno. Zastavku elektricky Zatisie je mozne kludne zrusit. Avsak riesenie dopravy si vyziada aj investicne narocnejsie riesenia. Podjazd na krizovatkach Bajkalska-Trnavska, Tomasikova-Trnavska, Trnavkse Myto, Racianske Myto by mali byt vybudovane. Malo by to vyzerat ako na krizovatke Bajkalska-Prievozska, ci hodzovo namestie. Je vsak dolezite budovat aj nove nosne cesty, aby problemy Bojnicka cesta v novom Meste by mala byt predlzena ponad kolaje zahradku az do Race. Teda by vznikla nova ceste prepajajucu Raciansku ulicu na urovni Peknej cesty s Vajnorskou. Avsak aby sa cesta neminula ucinkom, je potrebne ju napojit na Raciansku a Peknu cestu mimourovnouvou krizovatkou. Bojicka musi ist dvomi pruhmi aj pod Vajnorksou, aj pod Roznavskou a dokonca aj pod Ivanskou cestou. Vznikla by rychla rovna cesta z Race az po Avion a to bez semaforu. Na Bojnicku by sa dala na zahradkach medzi zeleznicnymi tratami mimourovnovo pripojit aj cesta veduca na odrezane sidlisko Pri Sajbach. Pristupove cestu do Bratislavy su samostatna kapitola. Mozno len mala poznamka ku krizovatke pri Slovnafte, tam by sa hodila kruhova krizovatka namiesto svetelnej.
Páčil sa vám článok?