Má systém liniek MHD v Bratislave nejaký systém?

11.3.2010
0
Páčil sa vám článok?
Ako jedna z obrovského množstva odkázaných MHD som sa už veľakrát musela zamyslieť nad \"systémom\" liniek MHD v našom meste. Denne cestujem z Petržalky, konrétne do a z Incheby. Kedysi chodieval ku Inchebe vynikajúci spoj č. 82 z Matadoru na Hlavnú stanicu - cez Autobusovú stanicu Mlynské nivy a trhovisko na Miletičovej. Neskôr ho kvôli výstavbe mosta Apollo presmerovali do prístavu a potom jednoducho ktosi skonštatoval, že je málo vyťažený, predĺžili mu interval na 20 minút až nakoniec skončil tento spoj úplne. Namiesto neho okolo Incheby, ide spod Nového mosta na AS Mlynské nivy linka č. 88 a z Kollárovho námestia striedavo na Matador alebo do Kopčan linka č. 80.Incheba je tak \"obložená\" autami a to vôbec nie len počas konania výstav, ale každý deň - ak sa skúsite prejsť po Viedenskej ceste, nájdete autá parkovať doslova všade až po divadlo Aréna. Jednoducho, rozhodnutie Dopravného podniku, ktorý jedeň deň v roku cestovaním zadarmo robí propagáciu využívanie MHD v Bratislave, zvyšných 364 dní donútilo ľudí používať vlastné autá lebop inak sa nedá dostať normálne do práce. Existuje síce pri Inchebe zastávka - Einsteinova (pri vchode ku výstavným halám), ale predstavuje asi kilometrovú obchádzku celého oploteného areálu ak sa potrebujete dostať do administratívnej budovy (=do práce).Túto zimu sme sa veru nabrodili závejmi snehu po úzkom chodníčku! Navyše zastávka Einsteinova nemá prístrešok, nikdy tam nenájdete \"funkčný\" cestovný poriadok a celkovo je neupravená, čo znamená že sneh sa na nej neodhŕňa (mechanizmy asi z Incheby odhrnú maximálne chodníček okolo plota, lebo tak im ukladá zákon) a ak prší, vystúpite z autobusu rovno do obrovskej mláky - lebo sa nedá nikam inam. Pravdepodobne sa DPB nedokáže dohodnúť s majiteľom Incheby kto sa o úpravu má postarať a tak na to obidvaja kašlú (ak je nasnežené, vodiči MHD nasypú soľ ku výveske, na ktorej by mali byť spomínané cestovné poriadky). V prípade že cestujete opačným smerom, teda z Incheby, zájdete si ešte viac. Čaká vás prechod ponad diaľnicu, na čo môžete využiť schody (neodporúčam zostup dolu pri šere, sú veľmi biedne osvetlené) alebo výťahy, ktoré však viac nefungujú ako áno (pravidelne po výstave) a hlavne sú ukrutne špinavé, smradľavé (obyvateľstvo ich zrejme využíva ako toalety), posprejované, proste humusné!!! Riešením by napríklad mohlo byť keby linka č. 50 (OD Slimák - Aupark) bola predĺžená práve ku Inchebe spôsobom: Aupark-Einsteinova-Výstavisko-Nový most-Aucafé-divadlo Aréna a ďalej po Starom moste už po svojej doterajšej trase (čiže by nestála a neotáčala sa pri Auparku, ale urobila by zachádzku ešte po Viedenskej ceste) keby pravdaže kompetentní chceli a keby nad tým trošku porozmýšľali. Linka č. 82 v minulosti predstavovala dôležité spojenie aj železničnej stanice Petržalka s Autobusovou stanicou Mlynské nivy a Hlavnou stanicou, v súčasnosti je spôsob prepravy z Petržalky na Autobusovú, Hlavnú stanicu a Letisko komplikovaný rôznymi spojmi (93, 96, 50, 88,...). Vyhovuje vám to?
Páčil sa vám článok?