• Doprava
  • 02.05.2013 08:05

Električky od 1. mája opäť jazdia cez tunel

0 0
Električky od 1. mája opäť jazdia cez tunel - elektricka1

O 1. mája 2013 opäť jazdia električky bratislavskej MHD cez tunel pod Bratislavským hradom a Kapucínsku ulicu. Obnovená bola prevádzka liniek č. 5 a č. 9, ktoré spájajú Dúbravku, resp. Karlovu Ves so zvyškom mesta.

Tunel bol zatvorený od vlaňajšieho februára pre praskliny v ostení tunela. „Cementovou injektážou sa spevnila rozrušená hornina za ostením, čo malo za cieľ tunel staticky spevniť a chemickou injektážou sme sa pokúsili v priestore klenby obmedziť priesaky vody nad električkovým vedením,“ vysvetlil predseda predstavenstva spoločnosti Slovenské tunely Peter Ondroušek. „Do istej miery naháňame vodu po tuneli a snažíme sa ju zviesť do zvodníc a tunelovej stoky,“ priblížil Ondroušek. Tunel totiž stavali počas druhej svetovej vojny a nebola v ňom urobená žiadna izolácia. Tunel má 81 desaťmetrových pásov, opravili z nich 16. V budúcnosti sa podľa Ondrouška môže stať, že voda narobí neplechu v iných pásoch, ktoré dosiaľ neboli opravené.

Celkové náklady na prieskum a opravu tunela dosiahli vlani a tento rok 1 956 320 eur, pričom DPB ich hradil výlučne z vlastných zdrojov.

Električka č. 5 jazdí na pôvodnej trase Rača - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Obchodná - tunel - Karlova Ves - Dúbravka. Trasu linky číslo 9 pozmenili, jazdí po trase Ružinov - Miletičova - Trnavské mýto - Špitálska - Námestie SNP - tunel - Karlova Ves. Nebola obnovená linka č. 1, ktorá išla zo Železničnej stanice Nové Mesto cez tunel do Dúbravky.

Z bratislavskej električkovej siete zostáva neprejazdný už len úsek Hlavná stanica - Radlinského ulica. Od novembra 2011 tadiaľ nejazdia električky pre nevyhovujúci stav koľajníc. Dopravný podnik Bratislava, a.s., bol už pripravený na opravu trate za 9 miliónov eur, primátor Bratislavy Milan Ftáčnik (Smer-SD) však pre spor s investorom prestavby Hlavnej stanice projekt zastavil.

(brn)

Linky MHD č. 5 a 9 opäť jazdia cez opravený tunel a Kapucínsku ulicu.
FOTO - Slavo Polanský


Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2013 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.