Karlova Ves

Novela cestného zákona, ktorá povinnosť postarať sa o odpratanie snehu a ľadu z chodníkov preniesla z majiteľov nehnuteľností na samosprávy, spôsobila i hlavnému mestu veľmi ťažko riešiteľnú situáciu. Tento názor vyjadrili mestskí poslanci Branislav Záhradník (nezávislý) a Igor Polakovič (Team Vallo), zastupujúci práve tie mestské časti (Karlova Ves, respektíve Lamač), kde je vzhľadom na profil a lokalitu zimná údržba jedna z najnáročnejších.

 Vedenie mestskej časti Karlova Ves očakáva od hlavného mesta, že v dostatočnom predstihu jasne a zrozumiteľne predstaví, aký bude postup prác pri rekonštrukcii Karlovesko-dúbravskej radiály, a tiež opatrenia, ktoré majú eliminovať negatívny dosah nevyhnutných dopravných obmedzení.

V Národnej prírodnej rezervácii Devínska Kobyla boli vyrúbané vyše 120-ročné duby a buky. Upozorňuje na to hlavné mesto, podľa ktorého tak neprávom konal Štátny podnik Lesy SR. Na mieste výrubu sa dnes boli pozrieť aj primátor Bratislavy Matúš Vallo spolu so starostkou Karlovej Vsi Danou Čahojovou.

Hlavné mesto prostredníctvom Generálneho investora Bratislavy (GIB) podpísalo zmluvu na realizáciu dvoch mestských parkov, a to Mestský park Komenského pri historickej budove SND (na fotografii) a Mestský park pri Karloveskej ulici na ploche medzi objektom čerpacej stanice a budovou poisťovne.

Hrob Karola Jettinga, ktorému prischla prezývka Bratislavský Robinson, nájdete na Ondrejskom cintoríne ľahko. Nie je ukrytý v úzkych uličkách. Stačí, ak sa od hlavnej cesty cintorína vyberiete vľavo a na pomník s jeho menom určite narazíte. Charakteristickým znakom obdĺžnikového náhrobného kameňa je kresba námornej plachetnice, symbol jeho dobrodružstiev.

Na Slovensku je zaregistrovaných zhruba 1700 elektrických vozidiel. K dispozícii majú 200 verejne prístupných nabíjacích bodov. Koľko elektrických áut jazdí po Bratislave? Aké zvýhodnenia sa chystajú pre ich majiteľov? A aké negatíva so sebou elektromobily prinášajú?

O rekonštrukcii Hlavnej stanice sa v Bratislave hovorí už roky, ale jej realizácia je zatiaľ v nedohľadne. Minister dopravy Arpád Érsek najnovšie pripustil, že ak by sa plechová prístavba zbúrala, tak by na tomto mieste napokon mohla zostať stáť len historická budova. Viete si predstaviť aj takéto riešenie?


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.